torsdag 11 oktober 2012

Dråpslaget...

Nu är det inte det minsta roligt längre vill jag lova... Hittade ett par ställen till där min katt föredragit att kissa istället för i sin låda. Efter första "olyckan" har jag varit så noga med toalettdörren så det finns inte en chans att hon i panik behövt skippa lådan...

Jag kan inte ha en katt som vägrar gå på lådan utan kissar lite varstans i min lägenhet... Jag ser ingen annan utväg än att låta avliva henne för vem ska jag ge ett katt till som börjat kissa inomhus på golv och andra ställen? Vem ska nu hålla mig sällskap om kvällarna och nätterna?

Hon blev sån här efter det att hon började gå ut... Först reagerade hon på sanden i kattlådan (hade den fina vita luktfria sanden), så jag bytte sand och då var det okej ända tills flytten... Jag har alltid varit noga med att rengöra lådan minst en gång om dagen, byta sanden med täta mellanrum...

Just nu vill jag verkligen inte mer!!! Är det för mycket begärt att vilja ha ett liv som går att leva åtminstone lite smidigt, lite enklare?


5 kommentarer:

  1. A.A. Det är inte sanden eller utegången utan förändringen som din katt reagerar på. Ny miljö, osäkerhet, revir måste märkas... kanske. Prova och minska utrymmet som katten vistas i och ha allting där - mat, låda, klätterställning och sovplats i ett och samma rum. Så vande vi ju Muru till ny miljö, om du kommer ihåg.Det blir nog bättre sen. Hali/äiti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mams, att minska utrymmet är lättare sagt än gjort. Men helt klart en tanke att ta hänsyn till. För det mesta är hon ute just nu. Har gjort lite modereringar med hennes låda, så vi får se om det är en variant på lösning. Jag ger det några dagar till.

      Radera
  2. Lider med dig! Kan först känslan då jag själv har katt. Jag hoppas innerligt, att det kanske finns en lösning så du inte måste avlida den. KRAM.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det går att lösa. Jag älskar trots allt min finaste Snövit, hon är ett gott sällskap i en ensam tillvaro... Jag ska vara mer uppmärksam på henne och se hur det går...

      Radera