onsdag 3 oktober 2012

ADHD mitt i prick!

Har tagit mig friheten att citera en kvinna vid namn Mia Karjalainen.

Här har ni hennes beskrivning på ADHD/ADD:

"Vi med ADHD/ADD blir inte arga, vi blir fly förbannade! Vi blir inte tråkade, men vi blir totalt uttråkade! Inte blir vi lite glada heller, men vi blir överlyckliga.

Det jag menar är att medkänslan våran är så stark, så vi går in med allt med livet som insats. Det är verkligen slitigt men samtidigt så tror jag det är 
en bonus. Allt vi lever och upplever är mycket starkare än andra, både på gott och ont.... Här är en liten beskrivning jag tycket passar perfekt:

När jag sörjer, är mitt hjärta delar i tusen bitar. Allt jag gör, gör jag mer. Allt jag ser, är skarpare. Allt jag hör, är vackrare och underbarare. Älska mej för den jag är. "

Jag kan inte annat än hålla med!
 
Sen måste jag bara dela med mig av en bild som fick mig skratta rakt ut! Lånade den av Jojje på Facebook som driver Underbara adhd

Photo: Nattens inspiration hämtas från Pernilla Pramberg. Fantastisk förklaring av hur det faktiskt är..

1 kommentar:

  1. Klockrent skulle jag vilja säga! Bilden tycker jag mycket om, känner igen mig haha. Kram

    SvaraRadera