torsdag 27 september 2012

Supernova!

NU! Just nu i detta ögonblick, denna stund... Spänn fast er och häng med i en hisnande resa av superlativer!
Den gränslösa lyckan, den ofantliga kärleken, den fulländade passionen uppfyller varje mikroskopisk cell av mitt väsen! Trots alla mörka moln, alla stormar, all förtvivlan, den fasansfulla likgiltigheten och ångesten jag möter på min färd så har just jag, just idag, belönats med den fantastiska insikten. Jag kommer att lyckas! Jag kommer att övervinna allt! Jag vet att detta NU kommer att återgå i vidrig kamp, oändlig strävan och fruktansvärda evigheter som ligger framför mig... Men just nu!!!

Tusen bilder forsar fram genom min hjärna av denna färgsprakande extas av magnifik INSIKT! Som jag önskar att jag kunde förmedla bilderna! Visa upp dom för er och därtill ge er ens en bråkdel av den känsla som fyller mig, som flödar igenom mig likt hisnande vågor! (gör ett tappert försök med bilderna... )

Jag släpper alla hämningar och med vidöppna ögon och öppen famn kastar jag mig jublande ut i denna underbara, fantastiska virvel av obeskrivlig perfektion!
Väl medveten om att energi går åt för att tillåta mig denna extas. Jag kommer att falla igen. Jag kommer att slå mig, det kommer att göra ont. Men just nu bryr jag mig inte. Jag VET att jag kommer att lyckas! Jag vet att jag kommer att resa mig igen! Jag kommer att återfödas på nytt ur askan!

Just nu i detta andetag, i detta ögonblick är jag en av Guds vackraste varelser som fått den ljuvligaste av alla gåvor. Gåvan att uppleva ALLT på en gång, och just nu är detta ALLT bara så fantastiskt! Ute i samhället är denna, min gåva, ett funktionshinder. Men min insikt går djupare ändå! Jag har förmågan att uppfyllas av total hänförelse! Jag har försetts med krafter att kunna möta detta utan att förintas av det! Att kunna ta emot glädjen och lyckan i dess renaste och finaste form är en obeskrivlig gåva, en belöning, en förmåga! Givetvis medföljer i förmågan också ansvaret att uthärda det mörka, avgrundsdjupa, hemska, vedervärdiga.

Fast just nu, i detta andetag, öppnar jag hela min själ för denna obeskrivliga kärlek som flödar genom mig. Jag är fågel Fenix, obeskrivligt vacker. Jag är den starkast lysande stjärnan på min himmel. Den starkaste av alla naturkrafter som pulserar av glädje, lycka, passion, extas... Allt kommer att ordna sig, kommer att gå bra!
För en liten stund i livet får jag träda in i himmelriket, paradiset, nirvana, evigheten (kärt barn har många namn... Välj den synonym som passar din bild av total lycka). Vem skulle kunna tacka nej och vända ryggen åt denna erbjudan?

Jag vet inte hur, eller vilken väg jag ska gå, eller hur jag ska övervinna alla hinder som jag kommer att möta på min väg, hur jag ska kunna veta vilka intryck jag ska fästa mest uppmärksamhet vid... Men, vet ni vad, det är oviktigt! Det är min insikt! Jag vet att jag kommer att komma fram och att allt blir bra tillslut!
Att ha denna gåva är en ära! Att känna så mycket, se så mycket, uppleva så mycket! Det är en storartad förmåga! Jag är också väl medveten om att jag måste möta helvetet och vandra igenom alla dess eldar med hela mitt väsen för att över huvudtaget kunna vara mottaglig för denna fullkomlighet av andlös skönhet!
Just nu är jag oändlig, oövervinnerlig, fantastisk, strålande, bländande, ett fyrverkeri av underbara färger! Jag är i just detta nu en SUPERNOVA!

1 kommentar: