tisdag 25 september 2012

"jag" kom tillbaka

Jag befann mig i ett totalt vakuum av intighet hela natten och fram på förmiddagen. Jag bara existerade. Jag sov inte ens. Jag fann det totalt meningslöst att lägga mig. Jag måste ha varit trött men inte ens det kände jag. Drack en nutrilett, tror jag, vid något tillfälle för att tanken slog mig att min kropp nog behövde näring. (Blev visst påmind om det igen just när jag skrev det... gick iväg och drack en till)... Var var jag, jo, jag gick runt här som en robot och packade ner i kartonger, satt vid datorn, packade, existerade. Jag kände absolut ingenting! Jag var en levande kropp utan själ, tror jag. Tiden hade jag inget som helst begrepp om. Väldigt annorlunda upplevelse, måste jag säga.

Så tågade morgonen in igenom mina fönster. Någonstans mindes jag att jag skulle ta min medicin, även fast det också var mig fullkomligt menlöst. När den började verka så tänkte jag att jag kanske borde lägga mig ner i alla fall, för kroppen behöver ju ändå vila, typ, eller nåt... Fick en ingivelse av att testa en cd skiva med guidad hypnos som jag fått. Den ena är på engelska (Richard Bandler, Tranceformation) och den andra på svenska (Fredrik Praesto, Hypnotisörens hemlighet). Lyssnade på den engelska först. En amerikan, som lät som en uppspeedad pastor på ett väckelsemöte emellanåt, guidade mig ner i djup trans och upp igen. Under den stunden vet jag att jag slumrade till en stund. Väl ur transen kände jag plötsligt igen. Min första känsla var en irritation och ilska över att han som pratade var så förbannat amerikansk och överdriven. Min andra känsla var en rysning över hela kroppen över att JAG uppenbarligen hade kommit tillbaka. Jag blev väldigt lättad måste jag säga. Jag slängde i skiva nummer två med en svensk man som först guidar en ner i en avslappnad djup trans och därefter upp igen. Under nedsänkningen i trans kände jag hur hela jag återvände hem till min kropp, allt som är jag, kom tillbaka. Vid uppstigningen ur transen kände jag att jag började gråta. Jag ville vara kvar i djupet! Jag var livrädd att "jag" skulle försvinna igen... Till min gränslösa glädje fortsatte cd:n med ytterligare ett program där jag åter fick gå ner i trans. Gissa om jag hängav mig HELT! Det var helt underbart! Hade jag fått välja där och då så hade jag stannat kvar där, sänkt i djup trans. Det var helt fantastiskt! Jag guidades att tänka fram ett minne med en stark lycko-känsla, och när den lycko-känslan var så stark som den bara kunde så uppmanades jag att pressa ihop tumme och pekfinger, med hjälp av hypnotisörens instruktioner kopplades handlingen, hoppressade fingrar, samman med lycko-känslan och "programmerades" in i mitt undermedvetna.

Jag har under dagen vid ett flertal gånger pressat ihop tumme och pekfinger och tro det eller ej, men DET FUNGERAR!!! Det utlöser en liten "lycko-stöt" på nåt sjukt vänster. Tror att det kan bli starkare och bättre om jag upprepar hypnosen flera gånger.

Jag känner mig dock väldigt matt och orkeslös. Har inte mycket energi. Är lite avtrubbad än efter gårdagens upplevelse. Försöker hålla mig här hemma i min bubbla, packa lite, dricka vatten, vila lite, lyssna på musik. Känner någonstans att jag måste försöka vara väldigt försiktig med min energi och hålla hårt i den och vara på min vakt så att mitt "jag" inte försvinner igen.

Säkerligen är det här inlägget osammanhängande och kanske inte ens begripligt... Men detta är allt jag bjuder på idag, gott folk. Take it or leave it *ler*!

1 kommentar:

  1. Roligt att höra att du är tillbaka! Kram/äiti

    SvaraRadera