måndag 13 augusti 2012

Ny "hype"

Återigen lite för mycket input och intryck som satt igång för mycket tankar och funderingar så det exploderar åt tusen håll samtidigt. Försöker febrilt hålla fast och sortera dessa men utan framgång. Det är som att som snigel försöka hinna ikapp greyhound hundar i ett lopp...

Jag har tid hos MIN läkare nu i allafall! Visserligen inte förrän den 4 september men det är en tid hos MIN läkare! Till detta möte har jag med mig en hel radda med medicinförslag där jag vill gå igenom med henne dessa mediciners för och nackdelar och försöka få tillstånd en konstruktiv dialog som förhoppningsvis i slutänden kan bottna i en klok, avvägd och fungerande medicinering för min del och en djupare insikt i problematiken för min läkares del... Förhoppningsvis är hon villig att se detta i samma ljus som jag...

Jag har också fått träffa en kvinna som eventuellt kanske kan komma att vara god man för mig. Jag har insett att jag inte har något som helst grepp om min ekonomi. Det är faktiskt ett rent under över alla under att jag klarat mig såhär länge utan att hamna hos kronofogden. Eller rättare sagt, det är tack vare mina fantastiska föräldrar som jag aldrig klarat mig utan, som jag fortfarande står prickfri hos fogden... Men jag är trots allt 35 år gammal och inser ju att jag faktiskt behöver göra något åt detta. Alltså inser jag faktiskt att jag för en gångs skull kanske skulle behöva en god man som ser efter min ekonomi ett tag och därefter att jag själv långsamt slussas in i ekonomins knepiga värld och lär mig hantera min ekonomi själv.

Som jag har förstått det så är det ett typiskt ADHD beteende att inte kunna förhålla sig till sin ekonomi.

Nu ska denna trötta hjärna försöka koppla av för kvällen...

Har fått hjälp av en ovärderlig vän med olika avslappnings och insomningsprogram till min iPhone. Testade ett av dem igår för att somna och döm om min förvåning... Jag somnade som en sten!

Jag har sedan en tid tillbaka inte haft några mediciner för insomning och har därmed inte kunnat somna snabbt och smärtfritt... Ibland har jag legat vaken halva natten med mina tankespiraler...

1 kommentar:

  1. A.A. Kiva kun sait ajan lääkärillesi ja tuo nukahtamisjuttu kuullostaa mielenkiintoiselta. Kerro enemmän kun tulet perjantaina! Hali/äiti

    SvaraRadera