torsdag 16 augusti 2012

Minisemester

Om jag försvinner i några dagar här framöver så tappa inte hoppet. Jag ska nämligen på en välförtjänt resa med mina småttingar till den ädla huvudstaden för att hälsa på familjen!

Det ger mig också några dagar att faktiskt testa in mig på alla dessa ljudvågor som jag försöker få rätsida om. Körde förresten appen Brain Waves med programmet som är ångestdämpande igår igen. Underbart! Hittills fungerar det!

Har fått förklarat för mig att isochronic ska vara kraftfullare än binaural beats... Har ju tillgång till båda varianterna så jag får helt enkelt testa...

Nu tillbaka till planerandet och packandet... Ska nämligen åka tåg med småttingarna för första gången. Å ena sidan är det ett stort äventyr och jag är övertygad om att allt kommer att gå jättebra. Men å andra sidan så vaknar lilla asperger skräcken till liv. En helt ny situation!!! Inga invanda rutiner eller något sådant. Allt helt nytt. Har redan tampats med ett par sjuka fantasiscener där jag inte får med mig båda barnen in i tåget och det åker iväg, väskor som står kvar på perrongen... Helt irrationella och vansinniga fantasier som jag vänligt men bestämt motar bort!

Det gäller bara för mig att vara ordentligt förberedd, utvilad och nervarvad! Och det ska jag försöka ägna större delen av denna dag åt.

Om inte tidigare så hörs vi i slutet på nästa vecka!

1 kommentar:

  1. Sv: Tack för ditt stöd!

    Känner ingen mig så väl i det där. Måste själv planera varje resa ohört noggrant så min Asperger inte börja spöka. Det räcker ju med att åka, för man blir bara trött av det. Men när ovissheten finns blir det svårt att få någon slags struktur överhuvudtaget. Ha det så bra nu!! Kram <3

    SvaraRadera