torsdag 2 augusti 2012

Funderingar

Jag fick mina diagnoser i oktober 2011, 34 år gammal. Har genom hela livet känt att det är något som skiljer mig från mängden, och då menar jag inte enbart positivt. Snarare tvärtom. Att konstant bli ifrågasatt och uttittad som ett UFO får en till sist att tro på att det är så det är. Jag är ett UFO och det är MIG det är fel på. Fast innerst inne har jag hela tiden känt en liten gnutta sans och vett som talar om för mig att det inte stämmer. Ja, jag är annorlunda, men det är inte negativt! Jag passar inte in, men det är inte heller negativt!

Jag har någonstans känt att jag har ett kall i livet och nu äntligen har jag nog hittat det! Jag har en verbal förmåga. Jag kan svänga mig med ord och beskriva och förklara. Det finns alltför många människor i utsatta lägen ute i världen som inte har den möjligheten eller den förmågan. Jag har den! För mig innebär det att jag kan använda min förmåga till att försöka hjälpa mig själv men också hjälpa andra. Jag kan sprida den lilla kunskap och insikt jag har och förhoppningsvis skänka stöd och hopp till andra i liknande situationer.

Jag har tänkt att använda bloggen som bollplank, klagomur, inspiration och tipsspridare! Genom kunskap och att aldrig låta sig tystas kan man förändra! Det är min absoluta övertygelse!

Ge mig gärna tips, idéer, kritik... Jag är öppen för det mesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar