lördag 17 november 2012

Kreativ Insikt

Jag deltar i en kurs som min jobbcoach håller i. Den heter Kreativ Insikt (länken går till hemsidan) och är utformad av en kvinna som heter Carolina Gårdheim. Hon är en kvinna som tidigare varit utbränd men har hittat en väg tillbaka till glädje och energi i livet och delar med sig av sina lärdomar på ett underbart sätt.

Just nu cirklar mitt liv kring att få in fungerande vardagsrutiner och att hitta tillbaka till min kreativitet. Den kurs jag deltar i som hjälper mig att strukturera vardagen med hjälp av Google Kalender och min smartphone kräver mycket energi och fokus men jag ser också hur bra det är för mig att lägga energin på just det. Jag ser nyttan av det och märker hur jag kan överbrygga många av mina hinder och svårigheter med enkla medel. Ett mycket bra verktyg måste jag själv tillstå.

Kreativ Insikt kursen är väldigt bra eftersom det hjälper mig att fokusera på det positiva i livet. För att hitta en väg till att "må bra" behöver jag anstränga mig för att få in ett positivt tänk. Att arbeta på att försöka se det positiva i de små tingen istället för att förstora det som känns negativt är numera ett av mina större mål. Allt handlar ju i slutänden om hur jag själv förhåller mig till mitt liv. Att bli nedslagen hela tiden av det negativa blir inte bättre om jag låter mig sjunka neråt av det. Så jag ska arbeta aktivt med att hitta det positiva i mig och göra det större och kraftfullare i mitt liv.

Mitt livsmotto just nu är : Acceptera livet som det är!


Jag jobbar också aktivt med att ta hjälp av olika appar på mobilen för avslappningstekniker som jag mest använder mig av när jag ska sova men som jag också försöker plocka in under dagen. Jag testar just nu olika appar för "självhypnos". Det är både för avslappning men också för att "programmera" in positiv självkänsla i mig själv och självtillit.

Jag har väldigt lätt för att tappa självtilliten och har ofta en väldigt negativ självbild av mig själv. Självkänslan är i botten för det mesta. Men jag har tänkt att jag ska ändra på den saken och börja tro på mig själv istället och arbeta med att vara min egen personliga "pepp"-coach. För det ändamålet är självhypnos (NLP, Neuro Linguistic Programming) väldigt bra!

Jag använder fortfarande ischronic och binaural beats som hjälp ibland, men inte dagligen. Men det fungerar helt klart. Så för er som vill ha en biverkningsfri ångestdämpare, avslappnare, sömnhjälp, fokushjälp så rekommenderar jag starkt just detta med ljudvågor/ljudpulser. Har flera inlägg om just dessa som ni kan titta på nedan:
Information 
Uppdatering 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar