måndag 5 november 2012

Kostens betydelse

Jag har länge gått och funderat på kost och dess betydelse vid neuropsykiatriska tillstånd. Jag har lagt det lite åt sidan hela tiden eftersom det är ett så stort område och jag har varken orkat eller haft tid att ge mig in i den djungeln.

Fick däremot idag ett tips av en läsare om hans blogg och det han skriver om och jag måste säga att det kanske är hög tid för mig att radikalt förändra min egen kosthållning, för jag tror utan tvekan på att dagens kosthållning i mångt och mycket är skadlig för oss människor och i många fall dessutom förvärrar symtom.

Hur som helst. Detta är ett ämne jag kommer att återkomma till och fördjupa mig i mer, men inte idag. Däremot vill jag absolut tipsa vidare om bloggen "Gluten och mjölk är källan till moderna sjukdomar", jag har själv läst följande inlägg, där kopplingen mellan gluten och ADHD/Autism bl. a framställs på ett väldigt tydligt och logiskt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar