fredag 14 december 2012

Dagens bästa ADHD idé!

Min kurs i att organisera och strukturera vardagen med google kalender och mobilen är slut. I 6 veckor har jag engagerat mig helhjärtat i kursen och ansträngt mig för att 'jobba' in kalenderhållningen så den är en innött vana, en trevlig sådan dessutom!

Idag satt jag med mina barn på morgonen och vi pratade om saker de ville göra och sådant som jag behövde göra, såsom mat och disk osv. Plötsligt kändes det som världens naturligaste sak att slita fram papper och penna och skriva en liten dagordning för dagen tillsammans! Vips så hade vi strukturerat dagens aktiviteter med ungefärliga tider och allt!

Nöjd och belåten kan jag nu se efter dagen att vi inte bara hunnit med allt som skulle hinnas med men också annat som vi troligtvis inte hade gjort om inte en grundstruktur funnits!

Gissa om jag kommer att ha det som standard för helgerna! Barnen får vara med och 'boka' lite egentid med mig och alla får vara med och ingen känner sig utelämnad eller mindre uppmärksammad!

Tjohoo vad jag är lycklig och tacksam över att jag fått gå kursen!

Jag kan även bidra med lite tips och idéer om det finns intresse! Hojta till om ni vill ha ett inlägg om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar