lördag 22 december 2012

Amor Vincit Omnia!

Kärleken övervinner allt, säger ett gammalt latinskt ordspråk. Så sant! Säger jag och ler med hela mitt väsen! Det mesta jag numera gör, tänker, förmedlar och andas är just kärlek. Möter jag något i min tankebana eller i min omgivning som väcker agg, ovilja, "bitterhet" så reflekterar jag över det genom mitt nya filter, som är kärlek. Allt går att övervinna med kärlek. För om jag lyckas göra precis allt i mitt liv, omgivet av kärlekens strålglans, så är jag alltid skyddad. Det är min fasta övertygelse!

En sanning, för mig, som jag läste i "Släpp loss din inre livskonstnär" av Carolina Gårdheim är just att känslor som är motsatser till varandra inte kan existera samtidigt i ens sinne. Kärlek och hat går inte att känna samtidigt. Lika lite som glädje och ilska eller inre lugn/harmoni och irritation/stress.
Eftersom jag styr hela mitt väsen utifrån tanken att "jag väljer vilken inställning och vilken synvinkel jag har" i ALLT som sker i mitt liv så väljer jag positivt, kärlek och lugn! 
Numera är det viktigaste i mitt liv, mitt välmående, min inre balans och kärlek. När jag stöter på motstånd eller ovilja (i mig själv eller i andra) så vänder jag fokus/blicken inåt och söker svaret där inne. Hittills har jag aldrig svikit mig själv en enda gång. För varje dag som går känner jag en allt djupare och starkare tilltro, tillit och trygghet i mig själv. Jag följer min inre röst och min inre insikt och det är nästan magiskt hur allt bara faller på plats på alla möjliga plan.

Alltså fortsätter jag att stärka och fördjupa min fokus och koncentration på kärlek, positivt och ödmjukhet i allt! All energi jag lägger på det får jag tiofalt tillbaka hela tiden och allt det negativa och mörka suddas sakta men säkert ut och ersätts av positivt och ljus!

Innan min son (4 år) somnade ikväll, bredvid mig, så tog han min hand och viskade "Mamma, du ger så mycket kärlek! Jag älskar dig!"

De allra flesta tårar jag fäller, för jag gråter en skvätt nästan varje dag, är av lycka och oändlig kärlek! Möjligtvis fäller jag en del tårar av sorg när jag ser nära och kära som inte ser sig själva, sitt värde och min oförmåga att nå fram till dem med min kunskap.

Eftersom jag dessutom begåvats med en hjärna som klassas efter etiketterna ADHD och Asperger och alla de magnifika resurserna som dessa faktiskt innebär, så kastar jag mig helhjärtat in i utmaningen att hitta en kärleksfull inställning och attityd till precis allt i mitt liv!

3 kommentarer:

  1. Om man använder kärlek på rätt sätt, så kan det bli ett kraftfullt vapen. Fast det låter ju lite tokigt , det där med vapen. Men hoppas du förstår vad jag menar.
    I alla fall, kärlek bör spridas. Så positiv energi skickar jag härmed till dig.
    (Oj, detta blev lite flummigt känner jag). Kram!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar och jag tycker inte det var flummigt :-) kärleken är en kraftfull sköld mot ondska ;-) som dessutom sprider sig som en löpeld när avsikten är ärlig och god :-) <3

      Radera
  2. Fint skrivet A! De är oxå min tanke, man besegra så mycke ondska om man visa sin kärlek och jobbar på att förmedla den.

    SvaraRadera