onsdag 27 mars 2013

Fullmåne, silvermåne

Fullmåne
Silvermåne
Fulländad i sin absoluta skönhet
Hon strålar ner på oss
Hon skänker oss sin perfekta uppenbarelse
Hon lyser upp det mörkaste skrymslen
som natten kan uppbåda

Jag vänder leende min blick mot denna magiska himlakropp
Låter det vackraste spegla mitt eget inre

Likt månens faser förändras även jag
Vissa dagar är fullmånen i mig ett minne blott och den tunnaste skärvan kämpar mot mörkret
Skuggorna slåss om ljuset och hoppet vacklar

Men när jag blickar mot denna gudomliga skönhet av magisk perfektion
så tänds ett strålande sken även i min själ
jag kommer ihåg vem jag är
Att jag är perfekt
precis som jag är
oavsett om jag bara syns lite eller när jag strålar fullt ut

Fullmåne
Silvermåne
Strålar ner mot jorden
och påminner oss alla
om att vi är perfekta
precis som vi är
alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar