lördag 9 mars 2013

Alla dessa lärdomar

Aldrig förr har livet varit så spännande och intressant att leva. Jag inser mer och mer att jag aldrig tidigare levt så mycket som jag gör nu. Livet innehåller precis lika mycket av allt som det gjort innan och det är lika mycket plus som minus fortfarande. Jag har någonstans börjat förstå att alla känslor fortfarande finns där och är lika mycket som det alltid har varit med den skillnaden att jag nu har en annan inställning till det. Jag ser det som ett spännande äventyr och utmaningar som jag ska lära mig något av istället för att kasta mig ner i bottenlös ångest och förtvivlan och tänka att allt är ett elände.

Livet är alla känslor. All smärta, all ångest, all lycka, all glädje. Allt i en fantastisk blandning. Tricket är att hitta sin egen balans i det och lära sig av alla utmaningar och allt man möter på sin väg.

Ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur lite jag egentligen vet och hur mycket mer jag vill upptäcka!

Livet är inte bara solstrålar och oändlig lycka. Livet är en perfekt kombination av alla känslor! Alla negativa känslor är tydliga signaler på att jag kan lära mig något nytt, något fantastiskt! Livet är att tyda signalerna och hitta alla positiva lärdomar i allt det negativa som man möter på sin väg. Utan minus finns inte plus :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar