fredag 1 februari 2013

Romantisk middag!

Såhär på fredag eftermiddag så insåg jag att jag faktiskt är värd en supermysig middag! Barnen har åkt till sin pappa igen och jag har precis haft dem i en hel vecka för första gången på lite drygt ett halvår!!! Så jag förtjänade allt en belöning och något riktigt gott, tycker jag!

Och istället för att sitta och mögla bort i väntan på min drömprins, vem det nu kan tänkas vara som visar sig vara värd mig *blink blink*, så ställde jag mig och lagade perfekt stekt oxfilé, pommes duchesse och bearnaisesås på det, till mig själv! Jag tände till och med ett romantiskt ljus och jag har nog aldrig njutit så av en måltid!

Igår deltog jag i en "distansmeditation" för första gången. Jag snubblade över en inbjudan på facebook och tänkte att det kunde ju vara lite småkul att testa. Vi var över 800 deltagande och vi mediterade mellan nio och tio på kvällen. Något så märkligt och mäktigt har jag nog aldrig varit med om tidigare! Bara vetskapen om att 800 andra samtidigt spred positiv energi runt om, gjorde att upplevelsen blev något alldeles speciellt! Den energin jag upplevde och har fått med mig är något alldeles extra!

Varannan torsdag mellan nio och tio kommer det att pågå en meditation där vem som helst får medverka! Det kallas distans healing och man antingen tar emot "healing" eller tar emot och ger. Man fokuserar på hjärtchakrat (själva hjärtat) och visualiserar energi som flödar till en, alternativt till och från en ut i världsrymden, typ.

Nu ska jag fortsätta underhålla mig själv denna fredag kväll och se vad för spännande jag får vara med om innan läggdags!

Ha en fantastisk helg!

1 kommentar:

  1. Fin blogg! :))
    Kolla gärna tbx om du har tid och lust.
    Hoppas du får en bra helg! :)

    SvaraRadera