söndag 3 februari 2013

Den renaste kärleken är att tillåta sig att förlåta!

Idag tänker jag berätta om min allra senaste insikt. Den ultimata förståelsen och känslan av den renaste kärleken ligger i just förmågan att tillåta sig att förlåta!

Idag insåg jag att jag äntligen tagit det steget och tillåter mig själv att förlåta precis allt som tidigare hänt mig! Jag förlåter alla personer som någonsin tagit sig friheten att göra mig illa, såra mig eller på annat sätt utnyttja mig i svaga lägen. Jag förlåter alla som någonsin tagit sig rätten att kränka mig när jag var ett oskyldigt barn som saknade ett eget val! Jag förlåter mig själv för alla felaktiga val jag gjort, alla felsteg jag tagit och allt destruktivt jag utsatt mig själv för! Jag förlåter mig själv för allt jag tillåtit andra att göra mot mig!

Jag förlåter av hela mitt hjärta och med djupet av min själ! För mig är det den naturligaste av alla steg just nu, i min strävan efter den renaste och mest ovillkorliga formen av kärlek!

Jag förlåter på djupet, med hela mitt väsen just alla de personer som svek mig som liten, som gjorde val åt mig som gjorde mig illa, som förgrep sig på mig utan att förstå hur illa de gjorde mig! Och jag förlåter av den enkla anledningen att jag vill leva ett liv utan skam, utan skuld, utan ilska, utan förtvivlan, utan begränsningar för hur långt jag kan komma!

Jag förlåter för att jag nu är vuxen! För att jag tar ansvar för hela mig, alla delar av mig! Jag tar ansvar för min kropp och min själ!

Jag förlåter alla svikna löften, alla förkrossande förälskelser, alla oärliga handlingar...

Jag väljer kärlek, lycka och att lyckas! Jag väljer detta för att jag älskar mig själv tacksamt och ärligt! För att jag är värd detta och för att jag äntligen är beredd att ta hand om mig själv fullt ut och ta ansvar för hela mig! Jag känner även den djupaste av tacksamhet för att jag äntligen kommit till denna insikt och till slut tillåter mig själv att ta detta steg närmare att läkas helt och bli en enda helhet i mig själv!


2 kommentarer:

  1. Att välja att förlåta är sååå starkt....och livsnödvändigt!Lycka till.Har just börjat läsa din bok..

    SvaraRadera
  2. Ja, att förlåta är ett av de kraftfullaste sätten att kunna släppa och gå vidare, även om det inte alltid är det lättaste :-) Hoppas du tycker om boken! Tack!

    SvaraRadera