måndag 25 februari 2013

Mina drömmars kvinna

Jag talar givetvis om mig själv! Jag har äntligen insett att eftersom jag själv är den som ska leva med mig själv mest under resten av min existens så är det ju en fördel om jag själv är mina drömmars kvinna, som jag inte kan tänka mig att leva en endaste sekund utan...

Hur tänker jag då? Kanske du tänker. Jag tänker som såhär:

Om jag är allt det jag vill ha hos en livskamrat, så är jag hel och lycklig i mig själv alltid, oavsett vad som händer i mitt liv. När jag då dessutom utstrålar fullkomlig kärlek så är det ju även det som jag kommer att dra till mig i mitt liv. Det är ju det jag vill!

Jag kan välja att vara min bästa vän, min största kärlek och min trognaste livskamrat. Detta väljer jag! Sen kommer nästa steg i ekvationen. Vad söker jag i mina drömmars livspartner?

Jag söker villkorslös kärlek, andlös inre skönhet, omtänksamhet, ömhet, trygghet, värme, förståelse, humor, kamratskap, barnasinne, lekfullhet, busighet, mildhet, lojalitet och trohet. Alltså är det detta jag själv ska vara eftersom jag lever med mig själv mest!

Jag tror att det är det som är den största lärdomen efter min andra kursvecka... Att stå helt naken (mentalt) och bemöta sina värderingar och övertygelser är inte det lättaste och det får en onekligen att fundera över sina egna egenskaper mer än en gång! Det har inte varit den lättaste veckan och inte den allra bekvämaste heller. Det kändes som om alla mina tidigare inlärda roller, mina trygga "fasader", ställdes på sin spets och kvar stod det som är mitt innersta jag. Jag fick möta henne och fråga mig själv om detta är den person jag vill leva med resten av mitt liv. Det var mycket lärorikt och nyttigt! Jag har varit modig bortom alla mina gränser och fått välja helt själv hur jag ska göra nu. Jag är glad att jag valde att stå vid min sida och ta hand om mig med all den ömhet jag kunnat uppbåda. Att i 35 års tid, alltid ha valt smärtans väg och varit övertygad om att all utveckling behöver gå genom lidande, har ju skapat vissa spår i min hjärna. Den övertygelsen har varit något bökig att bemöta och välja bort. Jag är inte riktigt färdig med den samtidigt som jag är mycket bättre på att välja andra vägar nu! Från att ha haft ett totalt självdesturktivt beteende tidigare, kan jag nu knappt minnas när jag var riktigt självdestruktiv... Jag vill inte och jag kan inte längre. Jag tycker alldeles för mycket om mig själv för att utsätta mig för sådant lidande! Jag är värd kärlek och ömhet! Och det är jag innerligt tacksam för att jag har insett! Nu kan det inte annat än att bli så underbart bäst, det bara kan! Jag blir bättre och bättre på det för varje andetag jag tar!

Vilken magnifik kvinna jag ser konturerna av. Denna magiska varelse som framträder allt tydligare i mitt inre, tar andan ur mig och jag ser fram emot att spendera resten av evigheten med henne!

Jag vill berätta för dig om tacksamhet och kärlek! För en vecka sedan fick jag ett meddelande av en kvinna som jag aldrig har träffat personligen utan endast på Facebook. En härlig kvinna som ville berätta för mig att mina positiva ord haft en positiv inverkan på hennes egna liv och väckt hennes inre till liv och hon ville visa sin tacksamhet genom att sända mig en gåva. Tacksamt har jag nu mottagit "En hjälpande ängel", som ni kan se på bilden ovan. Den kärlek och tacksamhet jag känner i mitt hjärta är obeskrivlig! Tack! Jag bär den med stolthet och lycka!

Jag vill också visa upp mitt fina certifikat! Som jag är omåttligt stolt över! Jag har arbetat hårt för det och gåvan jag fått i form av personlig utveckling är, även den, obeskrivlig! Tack Lisbeth och Anette för att min väg har fått korsa Er väg och tack för alla värdefulla verktyg jag går vidare i livet med! Jag kommer äntligen att hela tiden sträva efter att bli mitt bästa jag, hela tiden!

4 kommentarer:

  1. Grattis gumman! Vilket fantastiskt jobb du lagt ner!
    Och grattis till din bok! Tänk vilken liten knopp du var för ett par månader sen och nu håller du på att slå ut i full blom! Kraamar till dig Josse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååå! Tack så mycket gumman! Det värmer!!! <3 <3 <3 Kram!

      Radera
  2. Grattis bästa Aicha, du är värd ditt certifikat i guld <3
    Det har varit en ära för mig att vara med på din resa - allt är möjligt!!! Go Aicha go!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå tack så mycket, underbara Anette!!! Det har varit en ära att få ta del av allt fint du lärt ut!!! Jag är så tacksam att våra vägar mötts! :-) <3

      Radera