onsdag 6 februari 2013

Personlig utveckling

Jag kan ju lugnt konstatera att min personliga utveckling går framåt i en rasande fart! Det kan Din personliga utveckling också göra! ALLA kan välja att ta fullt ansvar och full kontroll över sitt liv och vända skutan och bli sin egen livsdirigent!

Jag, om någon, är faktiskt levande bevis på det! För 1½ år sedan försökte jag faktiskt ta mitt liv och nu står jag här livs levande och njuter av livet i fulla drag! Kan jag göra det så kan alla!

Min stora "kärlek" inom personlig utveckling just nu heter Joseph Clough. Han har en hemsida som är riktigt bra! Han har också en app (bara att söka på namnet så dyker det upp). Jag tror att grabben är knappt 30 år och han är coach och har coachat många kändisar, om jag förstått saken rätt.

Hur som helst så har jag hans app och lyssnar på hans "hypnoser" som i princip är avslappningsövningar med riktigt bra innehåll. Det som händer är att det undermedvetna får trevliga förslag på hur den kan ställa sig till livet över lag. De som är lite "skrämda" av ordet "hypnos" kan slappna av eftersom den mänskliga hjärnan befinner sig i ett "hypnosläge" varje gång man slappnar av, får en "fjärran" blick eller håller på att somna... Detta sker flera gånger om dagen. Det undermedvetna skulle aldrig tillåta att någonting skadade en eller gick emot ens moraliska uppfattning, så det är aldrig farligt att utsätta sig för "hypnos" i terapeutiskt syfte.

På hans hemsida och på appen finns ett helt program för personlig utveckling som är korta föreläsningar och direktiv till hur man kan tänka och göra för att förändra sitt eget liv. Det är i princip det som min NLP Practitioner kurs också går ut på. Återigen så gör jag nu reklam för mina FANTASTISKA coacher Lisbeth Börjesson och Anette Alsterå som driver Nyckelcoach! Om 1½ vecka är det dags för andra kursveckan och jag måste erkänna att det spritter i hela mig och jag längtar så jag håller på att explodera i små lyckoatomer!!!!

Tillbaka till Joseph... Hans Confidence program som är helt gratis kan jag varmt rekommendera. Den är visserligen på engelska. Samtidigt vill jag säga till dem som kanske tänker att de inte kan engelska så bra och inte förstår alla orden... Med tanke på att vi tittat på engelska program sedan barnsben så kan det undermedvetna engelska helt flytande, så det är bara att lyssna på engelska klipp! Du kan vara helt trygg och lugn i att ditt undermedvetna förstår precis och det är just det som är vitsen. Ditt medvetna behöver inte känna till alla ord och förstå allt. Det är i det undermedvetna allt viktigt arbete sker ändå. 


Vill du förändra ditt liv? Gör det redan idag! Ge dig själv en fantastisk möjlighet att vända på ditt liv och göra det till det bästa liv du kan tänka dig! Sluta vara ett offer för omständigheterna i ditt liv, bli din egen livs dirigent och styr över ditt eget liv!!!! Jag kan! Du kan också!!! Gör det redan idag! För det är Du värd!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar