tisdag 5 februari 2013

Mitt nya vuxna...

Jag tassar försiktigt omkring i mitt, för mig, nya inre. Jag ser förundrat på de nya färgerna, nya tankarna och allt det vuxna och trygga. Jag känner med nya händer på mitt nya skinn och inser hur underbart rätt allt känns och hur bra detta skinn passar till mitt nya inre. Jag ser lättat in i mina nya ögon och ser där inne en vuxen kvinna, en ansvarsfull människa som älskar livet! En kvinna som hittat hem, som tagit över rodret över sitt liv och bestämt sig för att välja allt det rätta och riktiga för sig själv. För hon är värd det!

Jag bläddrar runt bland nya tankar och följer nya tankebanor med stor spänning. Fylls av glädje och lycka över att jag äntligen förstår att jag kan lita på mig själv helt och fullt! Jag är trygg i min nya kropp, mitt nya sinne. Jag lutar mig tillbaka bland allt det mjuka och kärleksfulla och drar ett djupt andetag och fyller lungorna med harmoni och lycka!

Jag ser fram emot mitt nya liv och vet med varje cell i mitt väsen att jag kommer att lära mig leva på det bästa sätt som finns. Jag vet att livet kommer att bli ett underbart äventyr med fantastiska lärdomar och möjligheter och det kan bara bli bättre och bättre för varje steg jag tar i rätt riktning.

Äntligen är jag vuxen och jag älskar det! Nu är jag äntligen hemma och jag är trygg! Jag läker och tar hand om mig själv och mina barn. Jag omger oss med kärlek och omtanke! Nu är allt bra! Jag är lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar