onsdag 13 februari 2013

Alla hjärtans dag!

Imorgon är det "Alla hjärtans dag". Jag tycker att det är en fin dag i sig. Jag har många fina minnen från just denna speciella dag. Samtidigt slår det mig nu att ALLA dagar är ju "Alla hjärtans dag"! Att begränsa kärleken till att gälla endast EN enda dag av alla 365 dagar vore ju väldigt synd!

Många väljer att fokusera på att de saknar någon att fira just denna speciella dag på och plötsligt har "Alla hjärtans dag" fått en helt annan betydelse än den ursprungliga. Den ursprungliga betydelsen torde ju trots allt vara att det är en dag då man hyllar KÄRLEKEN lite extra. Tänker jag...

I Finland är morgondagen benämnd "Vänskapens dag"! Det passar nästan lite bättre, kan jag känna eftersom ALLA har en vän, någonstans, som de kan hylla just denna dag!

Media gör denna dag till något som är förbehållet två älskande, två människor som är bundna av kärleken. Vilket också är jättefint i sig.... OM man nu har någon speciell käresta att dela dagen med. I annat fall blir indikationen lite sådan, att om man inte har någon speciell käresta, så är man HELT ensam på denna kärlekens speciella dag.

Personligen väljer jag att hylla dagen i kärlekens tecken! Jag och mina barn ska göra fina alla hjärtans dag kort. Det är ju trots allt kärlek! Sen väljer jag att hylla kärleken varje dag, eftersom det är det finaste jag har i mitt liv! Kärleken till livet, till mina barn, till mig själv, till vänner, alla medmänniskor, alla som inte mår så bra, alla som behöver kärlek för att läka.
Kärleken övervinner allt! Alla dagar på året!

Jag ger Dig av min kärlek, idag, imorgon och alla andra dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar