tisdag 22 januari 2013

Magiska veckan!

NLP Practitioner kursen hålls av coacherna Lisbeth Börjesson och Anette Alsterå som ni kan kika på närmare här.
Vi var på en gård som heter Eriksgården i Vimmerby som även erbjuder Skogsupplevelser, som ni kan titta närmare på här.

Det finns egentligen inga ord för att beskriva det fantastiska jag fått uppleva och de magiskt underbara människor jag fått möta under veckan!

Vi är 7 deltagare och 2 coacher. Vi har skrattat, skrattat, skrattat, dansat, skrattat, kramats, masserat varandra, kört avslappningsövningar och fått oerhörda mängder kunskap inkört i hjärnan!
Varje morgon klockan sju började dagen med ett yogapass, därefter en morgonpromenad ute i det fria som var allt annat än en vanlig promenad!
Vi har peppat oss själva och varandra, övat på primalskrik, tjutit i högan sky av skratt, tumlat runt i snön och åkt slätdtur!

Jag har bokstavligt talat träningsvärk i magen av allt skrattande!

Från 7 på morgonen till sent, sent på kvällen har vi insupit kunskap och övat våra nyfunna färdigheter på varandra! Vi har dessutom erbjudits coaching av våra coacher under kvällstid och jag kan inte ens där börja beskriva i ord all magi jag upplevt!

ALLA borde gå en NLP practitioner-kurs!!!

Oanade djup i det mänskliga psyket, både på medvetet och omedvetet plan har utforskats och bearbetats...

Jag har gått från insikt till insikt och lärt mig så mycket och ser fram emot nästa kursvecka, om 4 veckor... Jag ser fram emot det med sån glädje och förväntan att jag knappt vet hur jag ska bärga mig tills dess!

Jag känner sådan djup tacksamhet och vördnad inför allt det jag får vara med om för närvarande att det verkligen inte går att beskriva i ord...

Min bok kommer ut till försäljning i pocket, senast den 22 mars i år, har jag bestämt och arbetar med det målet i sikte. Manuskriptet ligger ute hos vänner för korrekturläsning för närvarande och jag väntar med iver på konstruktiv feedback! Det är bara början, vill jag lova! Tanken är att börja marknadsföra boken och även påbörja föreläsningar där jag får möjlighet att dela med mig av den enorma kärlek jag känner samt hjälpa till att sprida hopp och ljus i denna värld bland människor som verkligen behöver det och behöver få höra att ALLA kan och hur "enkelt" det verkligen ÄR! Min bok är startskottet för att med kärlek och glädje skapa det liv jag vill leva! Från och med nu kommer jag även att ha mina barn varannan vecka igen! Det ser jag fram emot med sådan iver och glädje att det pirrar i hela kroppen på mig!


2 kommentarer:

  1. OMG! Aicha jag är så innerligt glad för din skull!! Jag är den första som står i kö för att få läsa din bok! Det var det första jag tänkte när jag börja följa din blogg - måtte hon skriva en bok så som du kan trolla med orden! Underbart att höra om dina barn! All lycka till er! Kramar Josefin( maxi....hund...;) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!!! Tack så jättemycket! Ja, det finns planer på så otroligt mycket just nu! Drömmar som ska bli verklighet eftersom jag faktiskt får välja det själv :-) Första boken kommer senast 22 mars och jag behöver all hjälp jag kan för att "lansera" den :-) Första veckan med barnen har kickat igång och det känns helt underbart det också! Aldrig hade jag kunnat föreställa mig detta för 2 månader sedan, ens :-) KRAM

      Radera