tisdag 8 januari 2013

Att förändra världen...

En insikt som jag kommit till är att jag inte kan förändra världen utifrån. Jag kan inte förändra situationer eller omständigheter utanför mig. Det enda sättet att skapa en förändring i världen är att förändras själv. Genom min inre resa ser jag allt tydligare att jag inom mig är gränslös! Ju mer jag strävar efter att vara fullkomligt tillfreds och i balans i mig själv, desto större förändring kommer jag att kunna bidra med i världen. Att bli den  "jag", jag är född att bli, är min väg till att förändra världen...

Att sträva efter att känna kärlek och ömhet i allt jag gör är mitt mål. Att låta förmågan att älska, expandera, till den omfattningen att jag bemöter hat, ilska, ondska och alla andra destruktiva känslor med ren kärlek och en god och ärlig avsikt! Det vet jag att jag kan! Jag tränar på det varje dag! Jag upptäcker i mig själv att jag automatiskt "skyddar" mig med min egen kärlek när jag står inför situationer där jag känner motsatta känslor.

Vissa situationer är lite mer laddade och inte så lätta att hantera och då tar jag ett steg tillbaka istället och släpper det så länge, jag tar det när tiden är inne för det.

Exakt vid rätt tidpunkt i livet har jag nu blivit erbjuden en otrolig chans! Jag har blivit erbjuden att delta i en grundkurs i NLP, "NLP Practitioner".

"NLP är en beteende-psykologisk modell som bygger på studier av skickliga professionella kommunikatörer och deras sätt att skapa förändring genom sin kommunikation. " (källa: www.nlp.se)

I en hel vecka kommer jag att få lära mig så mycket från morgon till kväll att jag inte ens kan föreställa mig vem det är som kommer tillbaka hit, efter det. Jag vet däremot att det kommer att vara så bra och så rätt! Jag ser fram emot denna enorma möjlighet att få utvecklas och få ännu fler verktyg så jag kan hjälpa mig själv och andra i min omgivning på det allra bästa och finaste sätt som finns! Genom kärlek och harmoni!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja du är en sann ordkonstnär! Vilken fantastisk resa du befinner dig på! Jag blir alldeles varm i hjärtat nnär jag läser allt(och då menar jag ALLT)här på din blogg. Befinner mig på en liknande resa men vill passa på att tacka dig för din inspiration! Även om jag var på väg innan så skickade dina ord iväg mig lite snabbare och med ett par extra verktyg i lådan :)
    Ha en underbar resa och LYCKA TILL!Kram
    Maxi på nyårsafton, hund ....ja du vet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej gumman!
      Vad glad jag blir av dina ord! Så underbart att se att min egen förändring kan hjälpa andra att förändra, växa och hitta sin egen väg och lycka! KRAM

      Radera
  2. Ja det är underbart när någon vill dela med sig!
    Det gäller bara att våga sprida budskapet!
    Hoppas många hittar din blogg - den kan hjälpa många :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att dela vidare till alla som behöver :-) Det finns inget att våga sprida... Det gäller ju kärlek och glädje och positiv energi! Det sprids av sig självt oavsett om vi hjälper till eller inte ;-)

      Radera