onsdag 23 januari 2013

Fördelen med ADHD

När jag nu står här, mitt i livet, och inser fullt ut vilken magisk och unik individ jag är med alla de egenskaper jag har.... Så har det slagit mig att en av mina största förmågor i livet är just kapaciteten som ADHD innebär! När jag nu ändå står här med ADHD så kan jag ju lika gärna göra det bästa av det så det rasslar om det, tänker jag! Istället för att se mig själv som funktionshindrad så väljer jag att se mig själv som "gifted" som är amerikanernas sätt att se på ADHD. Jag har en gåva, en förmåga, som ger mig möjligheten att göra saker på ett annat sätt än många andra, som visserligen avviker en del från "gängse normen" samtidigt som det är helt rätt för just mig! Självklart tar jag tillfället i akt nu och lever ut min fulla potential och förutsätter framgång och stegar ut i livet med öppen famn och vetskapen om att jag kan och att jag är så modig och stark!

Jag såg en bild på Facebook idag där jag riktigt kände hur glädjen och barnet i mig svävade av lycka och det var en bild på Pippi Långstrump och ett citat av henne :"Det har jag aldrig provat, så det klarar jag säkert!" Och jag kände bara en våg av lyrisk lycka svepa över mig och insåg hur otroligt mycket det finns som jag ännu inte provat och nästa tanke blev följaktligen: VAD ska jag klara av idag, av alla dessa ting jag aldrig provat?!


Nedan följer ett par bilder från min magiska kursvecka! Vi blev bjudna av Anneli, som driver Eriksgård med alla skogsupplevelser, på en förtrollande slädtur genom Bullerby-idyllen Fjälster, sent en kväll. Nerkrupna under varma ullfiltar, frost som nöps i kinderna, ljudet av hästhovar mot snön och de trygga andetagen som bara hästar har och den härliga doften av varm häst i kombination av uppfriskande vinter och snö.


Varje dag avslutades med en stund vid köksbordet, hos Annelie, där vi under glada skratt, reflektion och funderingar sammanställde en mindmap över alla kunskaper vi insupit under dagen. Veckans sista uppgift var att göra en mindmap över hela första veckan! Den sitter nu väl placerad på min sovrumsvägg där jag ser den varje kväll innan jag somnar och varje morgon när jag vaknar!


Jag vill bestämt framföra för just Dig som läser min blogg att NLP Practitioner är en kurs som ALLA skulle ha stor glädje och nytta av att gå!

På hemsidan Nyckelcoach, kan Du läsa om vad NLP Practitioner innebär och vilka fantastiska verktyg Du kan få under en sådan kurs som kan bidra och hjälpa just Dig  förändra ditt liv till det bästa, om det känns som att det vore något för just Dig!

Som avslut på detta inlägg vill jag även dela med mig av en bild jag hittade på Facebook som jag tycker är helt sann och på ett väldigt olympiskt vis sammanfattar min egen inställning till livet som helhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar