torsdag 27 februari 2014

Moody Me appen

Jag vill passa på att tipsa om en app som finns till iPhone som heter "Moody Me". Jag har använt den själv i snart en månad och tycker den är väldigt smidig och lättanvänd.

I appen kan man med bilder notera hur man mår, flera gånger om dagen om man känner för det. Det går att göra dagboksanteckningar och också med bildsymboler notera vilka känslor man haft under dagen.

Appen håller reda på hur genomsnittsmåendet varit de senaste 7 dagarna och i en kalenderflik kan man se med färgsättning hur ens mående varit bakåt i tiden.

Personligen tycker jag att jag har en bättre koll på hur mitt humör svänger och jag har bättre överblick när det kommer till dippar och vad som kan ha utlöst dessa. Jag blir också positivt överraskad när jag inser att jag trots dippar faktiskt överlag mår rätt bra!

Vissa dagar, när det svänger mycket, gör jag fler noteringar och andra dagar kanske jag bara gör en... Jag kan varmt rekommendera den här appen!

Här kan du läsa mer om appen!

Jag vet inte om appen finns till andra smartphones än iPhone, fast jag tänker att det borde ju finnas liknande i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar