onsdag 18 december 2013

Körkort igen!!!!!!!

Nu har äntligen min tid för återkallat körkort gått ut!!! 12 månader har jag varit utan och innan dess 6 månader självvald avhållsamhet från att köra. Min självdestruktiva fas kulminerade ju i juni förra året när jag blev upptäckt av polisen för rattonykterhet. Eftersom jag inte körde när polisen kom så kunde de inte ta körkortet på plats utan jag skulle vänta på Tingsrättens dom. Under tiden hade jag kvar mitt körkort. Däremot valde jag själv att sälja min bil, dagen efter och avhålla mig från att köra tills jag var säker på att jag aldrig skulle sätta mig bakom ratten onykter igen. 18 månader är LÅNG tid!!!

Idag hämtade jag stolt ut mitt nya körkort och fick köra 18 mil! Det var helt underbar känsla att sitta bakom ratten igen! En känsla av total frihet och glädje! Det kändes dessutom som om jag inte gjort annat än kört bil... Allt satt kvar i ryggmärgen! Alla reflexer och teknik! Det kändes helt fantastiskt!

På ett sätt insåg jag någonstans att tiden utan körkort har inneburit att jag saknat en del av min identitet. Hur konstigt det än låter så insåg jag att jag kände mig mer "jag" med körkort igen. En del av min identitet har återbördats till mig!

Det gör så otroligt mycket att ha körkort måste jag erkänna! Jag kan garantera att jag aldrig kommer att köra olagligt igen! Jag har helt klart lärt mig min läxa och sonat för mitt brott!

Just idag är jag lyckan personifierad! Visserligen ganska slutkörd i hjärnan efter körningen och en tripp till en stormarknad för att inhandla julklappar till barnen  för de underbara presentkorten vi fick!

Fast just idag skiter jag i att illamåendet ligger på lut efter alla intryck och kroppen protesterar på alla plan... Jag är lycklig och det kan ingen ta ifrån mig idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar