måndag 30 september 2013

Ny framtid

Imorgon börjar en ny framtid. Imorgon börjar jag arbetsträna igen. Visserligen börjar jag med ett välkänt och bekant ställe, samma ställe som förra gången med samma handledare. Det känns tryggt och skönt. Att min handledare har samma diagnoser som mig underlättar tillvaron också väldigt mycket! Efter förra gången då jag arbetstränade där så har jag och min handledare blivit goda vänner, så vi har mycket stöd av varandra. Det ska bli skönt att komma igång med någonting igen så jag kommer ur min isolering.

Framöver väntar dock ett nytt spännande projekt med arbetsträning och förhoppningsvis en anställning så småningom. Ett nytt socialt företag startar i Sävsjö kommun och heter John Bronck Center. Jag var där idag och fick mycket information om visionerna som finns. Det är min tidigare jobbcoach från Bryggan 2 projektet, som är med och drar igång detta företag i Sävjsö. Det kommer att bli väldigt intressant och spännande.

Just nu snurrar det mycket och rejält innanför pannbenet på mig och det kommer att hända ganska mycket inom en snar framtid, i mitt liv. Det blir en utmaning men även något jag verkligen behöver. Jag behöver träna upp min intryckströskel igen. Just nu är den alldeles för låg för att orka med omvärlden, så jag väljer noga vad jag utsätter mig för. Resultatet av total isolering dessvärre men ändå någonstans så totalt nödvändig.

Förhoppningsvis är detta början till min väg tillbaka i arbete och sysselsättning. Jag behöver detta mer än jag någonsin förstått tidigare. Efter 2 år som sjukskriven så bryts jag bara ner när jag går hemma och kommer längre och längre från alla sociala sammanhang.

Just idag känns det väldigt bra och jag känner viss tillförsikt inför en ljusare och mer givande framtid för mig!

2 kommentarer: