tisdag 20 maj 2014

Insyn och föreläsning

Jag är medveten om att bloggen blivit lidande det senaste... Orken har helt enkelt inte funnits. Det finns en väldigt bra förklaring på det! Idag var lanseringen av vår tidning Insyn. Dagen till ära hade vi en föreläsning där vi var tre personer med liknande diagnoser som berättade om sina liv.

Jag berättade om hur det var att få diagnos mitt i livet, min fantastiska vän/handledare berättade om hur det var att arbeta med diagnoser och en till tjej berättade om hur det var att studera med stöd.

I flera veckor har vi laddat inför denna föreläsning. Jag börjar först nu inse hur mycket i fokus det faktiskt har legat, hos mig. Det har upptagit mycket av mina tankar. Under vägs gång har fler och fler anmält sig och nästan 100 personer kom! Det går inte att beskriva i ord hur det känns att tala inför den mängden folk... Jag antar att jag gjorde visst intryck med tanke på den enorma positiva feedback jag fick efteråt. Det känns överväldigande och overkligt! Jag kan knappt fatta att jag gjort detta!

Jag är så tacksam att jag fått möjligheten att göra det här! Jag är så innerligt glad för att Vetlanda Kommun gav klartecken och banade väg så att vi fick skapa tidningen, Insyn och att vi kommer att få göra ytterligare ett nummer. Ord kan inte beskriva hur underbart det känns att jag kan få använda allt det som blivit trasigt i mig till att kanske hjälpa bana väg för andra så att

de slipper trasas sönder och att kanske få vara med och bygga broar och öka medvetenheten, kunskapen och samarbetet mellan oss med psykiska funktionshinder och berörda myndigheter och vården.

Jag hoppas kunna dela med mig av Insyn här på bloggen... Vi ska bara lösa en del tekniska detaljer först...

Tills dess finns möjligheten att be att få ett ex skickat till Dig via lotta.bynert@vetlanda.se
Jag är osäker på hur många ex som finns kvar av första numret så det är först till kvarn som gäller...
                                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar