tisdag 22 oktober 2013

Imorgon är en helt ny dag!

Imorgon kör jag äntligen igång med min nya arbetsträning på Jonas Broncks Center i Sävsjö! Jag ser så sjukt mycket fram emot att få jobba tillsammans med min tidigare jobbcoach, Lotten! Hon har alltid trott på mig och aldrig gett upp på mig, även när jag mådde som sämst och var som mest självdestruktiv.

Mina arbetsuppgifter kommer att vara varierade och jag kommer att kunna välja själv vad jag vill göra. Det kommer att vara en del forskning och grävande i historia för att släktforska och kartlägga Jonas Broncks liv, bland annat.

Jag längtar efter morgondagen och denna helt nya början på något spännande och utvecklande! Min långsamma väg, som prövar det tålamod jag inte alltid besitter, tillbaka till ett liv med ett arbete och rutiner och en VARDAG! Aldrig trodde jag väl att jag skulle längta efter en VARDAG som känns meningsfull och som berikar mig!

Äntligen ser jag att det finns en väg tillbaka, även för mig... Jag behövde några månader av isolering och total passivitet för att hinna ikapp mig själv, antar jag. Jag slutade kämpa emot och följde min inre ström dit den förde mig... Till en ny början och en helt ny väg.

Nu känner jag att jag är redo att börja röra mig framåt igen och leva mitt liv. Det känns bra idag! Idag är en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar